4X4 roof top tent

Vandaag was het zover! We hebben in Durban airport onze 4×4 roof top tent opgehaald. Wat een gave wagen is dat!

Jpeg

De dag begon super relaxed met een ontbijt in St Lucia, waar we een erg leuke lodge gevonden hadden, met een prachtige achtertuin waar de hippos naar verluid s’nachts graazde. ( ik durfde dan ook niet alleen snachts over dat grasland te lopen)

Hippo graslandje bij lodge.

We spraken daar een echtpaar uit Nederland dat echt super gezellig is. We hadden de vrouw die dag ervoor al gesproken toen bleek dat de Whale whatching zeker tot zaterdag niet door zal gaan in verband met het weer, er stond een te harde wind.

(Ondertussen: op dit moment van schrijven, staan we in de file bij Durban en auto’s rijden dwars door doorgetrokken strepen van de ene snelweg richting naar de andere via de vluchtstrook, en terwijl ik deze zin schrijf staat een vrachtwagen met pech op de snelweg stil op baan 3, met de chauffeur in zijn hesje ervoor tussen de voorbij razende bestuurders van ongeveer 50 kilometer per uur.  Echt bizar.)

We hebben heerlijk genoten van het rijke ontbijt en verhalen van het echtpaar. Wat ideeën uitgewisseld. Zij waren duidelijk iets meer van de High end en wij van Middle end.

Vanuit st. Lucia reden we met de (oude) auto van Avis richting Durban naar onze eerste camping site. Daar hebben we alvast gekeken waar we zouden gaan staan. Echter bij aankomst bleek dat we een uur geleden het Durban vliegveld waren gepasseerd, waar we afgesproken hadden om de 4×4  wagen op te halen. Dus zo konden wij weer 40 minuten terug reizen.

Dit ging veel gemakkelijker want op de heenweg waren we door Durban gereden omdat we daar bij de toeristen informatie een boekje over kamperen wilden vinden.  Daar aangekomen was het zo’n verschrikkelijke rotzooi te veel mensen te veel auto’s in de stad dat we niet meer stopten, en gingen gauw weer verder richting de camping. De receptioniste zei: “ben je door Durban gereden? Mooi dan hoef je niet meer terug, je heb meer dan genoeg gezien zo!”

Aangekomen bij het vliegveld kwamen we Howard tegen.  Hij had de auto in 1 dag (was hij gewend) van Johannesburg naar Durban vervoerd zodat wij deze daar konden oppikken.

Hij was een ontzettend gezellige gozer die alles haarfijn uit legde over hoe de daktent werkte.  Alle spullen werden samen met ons gecontroleerd en hij vertelde alles over de twee reservewielen en krik en ging deze voordoen.  Dat was erg handig want ik denk zeker dat wij voor sommige dingen heel lang gezocht hadden naar bepaalde slotjes, knopjes, schroefjes en andere rare hulpmiddelen.

Hugo stond er bij te glunderen. Hij sprong als eerste in de wagen terwijl ik onze ouwe trouwe zeer krachtloze Avis auto terugbracht. Binnen een seconde was ik klaar en hopte bij Hugo erbij en reden met dit nieuwe bakbeest weg, weer terug naar de camping.

Jpeg

Inmiddels zijn we aangekomen op de camping waar we de tent voor het eerst zelf opgezet hebben en samen even in zijn gaan proefliggen. Het past precies maar het is niet erg breed één meter 20 maximaal, maar heerlijk fijn en vrij in de natuur.

Op het dak proefliggen.

Omdat het allemaal wat later werd zitten we nu in een mix van Skihut- / Elvistent nachos weg te knagen als voorafje.

Jpeg
Hugo eet varkens bovenbeen (ham achtig).
Strawberry Kiss, shot. Rozer kan niet! Zelfs de smaak was roze!

Deze camping was vroeger een van de oranje campings, je ziet de “vergane” glorie hiervan nog terug.

Vanaf morgen wordt het hopelijk weer braaien ver van steden/stadscampings.

4 comments

1. He hebben ze tegenwoordig een snorkel op die auto’s! Dan kan je ook nog even mooi door een flinke plas water rijden, water tot boven de motorkap en dat soort werk. Alleen even de raampies dicht doen vantevoren.

2. Ohw, en trad de band “Vanavond niet, Schat!” nog op op de oude oranjecamping of horen die bij de vergane glorie?

1. Ja helaas. Maar een prachtig restaurant stond er nog, met virs eten en te veel herrie. We waren de enigste gasten…